Συνέντευξη από τον Μπάμπη Μουρατίδη

0
27

Είδαμε μέσα στην καραντίνα την τιμή της βενζίνης να κατρακυλάει σε ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα. Στον νομό Ξάνθης  τον Απρίλιο,  έφτασε σχεδόν στο 1,20 ευρώ.  Ενώ μόλις βγήκαμε από την καραντίνα, η τιμή της βενζίνης ξεκίνησε πάλι την ανοδική πορεία.  Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο PeteiNews ο ιδιόκτητης του πρατηρίου βενζίνης στην Διομήδεια, κύριος Χαράλαμπος Μουρατίδης, μας δήλωσε πως αυτό ήταν αναμενόμενο και πως η τιμή της βενζίνης είναι βέβαιο ότι εντός των επομένων μηνών θα επανέρθει σταδιακά στα προ καραντίνας επίπεδα.

 Αξιοσημείωτα ήταν και κάποια μετρήσιμα στοιχεία που μας έδωσε ο κύριος Μουρατίδης σχετικά με την κατανάλωση κατά την διάρκεια της καραντίνας. Όπως το ότι η κατανάλωση βενζίνης κατά την καραντίνα μειώθηκε κατά 60%, ενώ μετά την λήξη της,  επανήρθε αμέσως στο 100%.  Πολλοί στην περιοχή μας  και αυτοί που έσπευσαν να εκμεταλλευτούν την χαμηλή τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης. Το 80% των πελατών, μας λέει ο κύριος Μουρατίδης,  γέμισαν από τον Μάιο τα ντεπόζιτα τους με πετρέλαιο για τον επόμενο χειμώνα.

Σε ερώτηση μας σχετικά με το γιατί κατά την καραντίνα η τιμή της βενζίνης δεν έπεσε κι άλλο αφού ως γνωστόν οι τιμές του πετρελαίου παγκοσμίως κινήθηκαν ακόμα  και αρνητική κλίμακα.  Η απάντηση ήταν η αναμενόμενη μεν, αλλά η λεπτομερή ανάλυση που μας έδωσε ο κύριος Μουρατίδης ήταν αποστομωτική. Σε ένα πραγματικό παράδειγμα με την σημερινή τιμή της αμόλυβδης να είναι στο 1,38 ευρώ,  το πραγματικό εμπορικό κόστος της βενζίνης , συμπεριλαμβάνοντας όλα τα έξοδα της είναι 0,41 ευρώ,  και το σύνολο των φόρων  0,97 ευρώ. Η φορολογία των καυσίμων στην Ελλάδα γίνετε με τέτοιο τρόπο, που όσο και να έπεφτε παγκοσμίως η τιμή των καυσίμων, η αμόλυβδη στην Ελλάδα θα ήταν πάλι ακριβή.  

Σύμφωνα με το έγκριτο οικονομικό site «Economistas»…..  Ο προβλεπόμενος ελάχιστος Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης  στην αμόλυβδη ορίζεται στα 0,36 ευρώ ανά λίτρο, ωστόσο αποτελεί κεντρική επιλογή των περισσοτέρων κρατών- μελών της Ε.Ε. να κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα είτε για περιβαλλοντικούς λόγους (χρηματοδότηση “πράσινων” πολιτικών) είτε για δημοσιονομικούς. Σε αυτήν τη δεύτερη κατηγορία παραμένει η Ελλάδα, έχοντας ακριβώς τον ίδιο Ειδικό Φόρο Κατανάλωση στη βενζίνη με τη Φινλανδία! Η μόνη… παρηγοριά είναι ότι ο Ειδικός  Φόρος  Κατανάλωσης  στο πετρέλαιο κίνησης παραμένει σε επίπεδα χαμηλότερα του κοινοτικού μέσου όρου αλλά 0,08 ευρώ ανά λίτρο πάνω από το ελάχιστο όριο των 0,30 ευρώ.   Φυσικά δεν πρέπει να λησμονεί κανείς ότι… καπέλο σε όλους αυτούς τους φόρους μπαίνει ΦΠΑ 24%, με αποτέλεσμα η τελική επιβάρυνση να διαμορφώνεται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα.